Vardagstristess

Jobbhelgen är äntligen över...
The Sounds istan i torsdags med "tjejorna" på Gbg´s kulturspektakel..
Alldeles för mycket folk i stan men det vart trevligt ändå =)
Började kvällen med en öl på Rb innan vi skildes åt, några skulle till Brewhouse och vi andra skulle stanna kvar till Sounds började.
Blev raggad på av någon liten pojkvasker vid namn Kim, eller ja..Han skickade fram sin tjejkompis att göra jobbet åt honom..Ehhmm..Jag ville mest sjunka genom marken och mina snälla kompisar fnittrade..
Jag avböjde vänligt men bestämt, jag är mätt och min självkänsla har fått sig några rejäla fighter det sista.
Den får allt ta och repa sig innan jag beger mig ut på marknaden igen..=)
 
 
 
 
Blev en skön fredagkväll med havskräftor och serier.
Skulle till Sticky men banden spelade sent och jag har som sagt jobbat helgen..lite trist.
Men kräftorna var goda och serierna var helt okej =)
 
 
Igår blev det en lång promenix i Skatås på kvällen med en kompis i gött väder.
1,2 mil gick vi..*skönt nöjd* Borde tagit med bikinin, blev galet badsugen när vi kom till Härlanda sjön..
Skulle egentligen med kompisarna ut och kolla på The Resistence men är lite småtrött på att alltid vara den som får dra hem först när jag har jobbhelg och såklart mitt i det roliga dessutom så Skatås kändes mer lockande. 
Väl hemma blev det en lång dusch, proteindrink och ett glas rött i soffan innan jag somnade som ett litet barn.
Har sovit dåligt sista tiden så det var väl behövligt!!
 
4 dagar kvar tills vi drar och jag har knappt förberett något..
Blev lite stressad när min kära mamma, tidigare ikväll, ifrågasatte att jag inte hade packat ännu..?
Jag har inte ens tvättat, missade bokningen ikväll och nästa är onsdag, dagen innan vi åker...
Dessutom ska jag låna resväska av bästa killpolaren ( min egna är kvar hos exet och den får nog faktiskt stanna kvar där eftersom jag helt enkelt inte orkar ta tag i det) och den hämtas först på tisdag..
Kanske tur att jag inte sa det till henne, hon är mer stressad än mig =)
Å andra sidan har jag nog inte riktigt "fattat" att jag ska åka iväg ännu, det kommer nog på onsdagkväll antar jag. Väldigt bra tajming på att ge sig iväg måste jag säga iallafall..
Med tanke på att allt annat tycks ha dålig tajming gällande mitt liv..
Dessutom är vardagstrisessen enorm just nu så japp..I really need it!!
 
Bort, bort och iväg så långt det bara går..
Lite rädd att att jag kommer komma hem och fortfarande känna den där jobbiga känslan bara.
Då får jag nog helt enkelt bara flytta, 10 år i Gbg kanske är nog..?
 
Dags att hoppa i säng..två jobbdagar kvar..
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mortalia.blogg.se

Livet i allmänhet..på gott och ont!

RSS 2.0